Twitter uživatele o změnách informoval prostřednictvím emailu. V něm uvádí, že firma roste rychlým tempem a pokračuje v plnění svých slibů ohledně jednoduchosti a transparentnosti. Důkazem toho mají být nové Zásady ochrany osobních údajů, které jsou prý nyní srozumitelnější. Uživatel si může například udělat lepší představu o tom, jaká data o něm tato sociální síť shromažďuje.
„Naše služby jsou primárně navržené tak, aby vám pomohly sdílet informace s celým světem,“ vysvětluje Twitter. „Většinu informací, které nám poskytnete, chcete zveřejnit. Nejde jen o zprávy, které umístíte na Twitter, ale také s nimi související metadata. Do těch patří seznam lidí, které odebíráte, oblíbené tweety, odpovědi na tweety jiných uživatelů a další informace související s běžným používáním služby.“
Kromě výše zmíněných dat Twitter ještě zajímá, jakým způsobem se k němu přihlašujete. Do své databáze si proto vždy ukládá adresu IP, typ prohlížeče nebo operačního systému, vstupní webovou stránku, jméno mobilního operátora, použité zařízení a další informace, které webové služby běžně využívají. Po 18 měsících jsou však veškerá přihlašovací data smazána.
Twitter zároveň upozorňuje na podporu funkce Do Not Track, kterou nabízí čím dál více webových prohlížečů. Z těch nejpoužívanějších jde o Firefox 5.0+, Internet Explorer 9.0+, Safari 5.1+ a Chrome 17.0+. Pokud je DNT aktivován, Twitter přestane sledovat uživatelův pohyb po internetu na základě navštívených stránek, které obsahují tlačítka této mikroblogovací služby. Uživatel přitom nemusí provádět žádné změny v nastavení své účtu, DNT bude zapnuté již ve výchozí konfiguraci.
V nových Zásadách pro ochranu osobních údajů se uživatel dále dočte, jakým způsobem mohou být jeho data sdílena s třetí stranou. Kromě případů, kdy má sdílení informace zajistit bezpečnost nějaké osoby nebo zabránit podvodům, mohou v některých případech data získat i státní orgány.
V průběhu několika příštích týdnů chce Twitter ještě spustit systém zasílání pravidelných přehledů o zajímavém dění na síti. Přehledy mají mít interaktivní formu, takže uživatel bude moci okamžitě reagovat a přímo ze svého emailu tak například poslat retweet.