Twitter prý stále není pro byznys dost seriozní

Sdílet

Nejoblíbenější mikroblogovací služba Twitter je sice považována za skvělé informační médium, ale podle expertů ještě pro byznys sféru nevypadá dostatečně seriozně.

 

Twitter nedávno spustil svou novou kampaň zaměřenou právě na jeho využití v oblasti obchodu, viz webová stránka Twitter 101. Ovšem spousta firem stále neví, jak si pomocí Twitteru zlepšit obchodní výsledky. Háček je patrně v tom, že Twitter je příliš mladý a firmy netuší, jak jej správně využívat -- a Twitter na ně stále nepůsobí příliš oficiálně.

Rozmach této sociální sítě po světě je úctyhodný. Její návštěvnost roste v posledních měsících obrovským tempem – Joe Nguyen, viceprezident firmy comScore, pro ZDNet Asia připomíná, že jen v asijsko-pacifické oblasti se jeho návštěvnost od prosince 2008 zvýšila skoro desetkrát.

Podle něj však ještě byznys sféra moc netuší, jak Twitter využít pro své zájmy. "Stále se snaží tuto platformu pochopit, v současnosti si jej spíše jen osahávají," řekl Nguyen. Jako příklad jmenoval firmu Dell, která díky účtům na Twitteru zlepšila své finanční výsledky.

Nguyen ale zmiňoval hlavně účet Dell Swarm, který pomohl kampani společnosti. "Twitter byl tehdy použit jako jeden z komunikačních kanálů se zákazníky a potenciálními zájemci. Ale nebyla to marketingová platforma sama o sobě."

I Chris Brogan, prezident New Marketing Labs, si myslí, že bude ještě nějakou dobu trvat, než se Twitter promění v uznávaný a pochopený marketingový nástroj. "Twitter se pro řadu firem stále nachází v jakési testovací fázi," řekl a dodal, že teď jde spíše o informační platformu pro mediální organizace. Důvodem je právě to, že přes Twitter se informace šíří prakticky v reálném čase.

Na adresu kampaně Twitteru, ztělesněné ve webové prezentaci Twitter 101, řekl, že jediná stránka sama o sobě v tomto směru nepomůže.

Aby firmy braly Twitter vážně a plně jej využily v oblasti marketingu, je nutné, aby si určily své marketingové cíle a vybudovaly přesnou strategii, jak Twitter náležitě využít. Síť na to potenciál má. "Problém není v Twitteru, ale v tom, že organizace neví, co od něj čekat." Řada firem prostě nemá jasno, jak Twitter funguje a jak může byznysu prospět.

Podle viceprezidenta analytické firmy Gartner by se Twitter neměl příliš snažit vypadat "oficiálně". "Že je tak půvabný, je i v tom, že je inovativní a nový," řekl.

Bylo by chybou, kdyby jeho provozovatelé chtěli úvodní stránku nebo celé jeho uživatelské rozhraní změnit do podoby, která by působila oficiálním dojmem na konzervativní obchodníky. Nicméně se dlouho hovoří o tom, že síť by měla brzy dostat nové funkce, např. statistiky vyhledávání obchodních značek firem a různé podobné analýzy.

ICTS24

Často se stává i to, že firmy se zaregistrují na Twitteru, a protože nové koště dobře mete, začnou nadšeně publikovat tweety. Brzy je ale nadšení přejde. To vlastně souvisí s tím, že nemají pro využití Twitteru promyšlenou strategii. Problém je, že společnosti  v mnoha případech pro Twitter a jiné sítě nemají vytvořenou speciální skupinu, která by se o tento typ marketingu a komunikace starala. Z časových důvodů a ne hned viditelných výsledků a přínosu Twitteru s ním skončí.