U:fonův mobil: Volání i paušál zdarma

2. 6. 2008

Sdílet

Spuštění svých mobilních telefonních služeb oznámil dnes telekomunikační operátor U:fon. K oficiálnímu zahájení provozu dojde dne 16. 6. 2008 - a od tohoto dne budou moci zákazníci využít mimo jiné i nabídky tarifu s nulovým paušálem a s nulovou cenou volání ve vlastní síti. Jediné, co budou muset zaplatit, je telefon.

Spuštění svých mobilních telefonních služeb oznámil dnes telekomunikační operátor U:fon. K oficiálnímu zahájení provozu dojde dne 16. 6. 2008 - a od tohoto dne budou moci zákazníci využít mimo jiné i nabídky tarifu s nulovým paušálem a s nulovou cenou volání ve vlastní síti. Jediné, co budou muset zaplatit, je telefon.
Výše zmíněný tarif však není jediný. K dispozici jsou celkem 4 - za 0 Kč, za 100 Kč, za 200 Kč a za 600 Kč (3 telefony) měsíčně. Volání do sítě U:fona je vždy zdarma, za SMS zaplatíte 1,50 Kč (u dvojice dražších tarifů jsou SMS do vlastní sítě zdarma), volání do ostatních sítí přijde na 4,90 Kč (3,90 Kč u dražších tarifů), do EU od 1,79 Kč za minutu. Všechny ceny jsou uvedeny s DPH, tarifikace probíhá po první minutě po sekundách.
Zatím není možné posílat takzvané prémiové SMS - tato služba by měla být k dispozici v první polovině příštího roku. Na příští rok slibuje operátor i mezinárodní roaming.
Telefon lze pořídit od 500 Kč (pro tarif za 300 Kč při závazku na 2 roky), další ceny se odvíjejí od tarifu a délky závazku. Například pro nulový tarif si může prvních 10 000 zákazníků koupit zvýhodněný balíček s mobilem za 3 000 Kč (bez dalších závazků). U tarifů od 100 Kč výše je třeba složit ještě vratnou kauci 500 Kč.
V nabídce je nyní mobilní telefon Ubiquam U400 umožňující volání a posílání SMS. Hmotnost telefonu činí 80 gramů, jeho vzhled lze označit za standardní.

Pokrytí a cíle
U:fon podle svých představitelů pokrývá v současnosti signálem 75 % populace a 61 % území ČR. Do konce letošního roku pak plánuje pokrýt 84 % populace. Podle Petera Halla, generálního ředitele U:fona, operátor v uplynulých měsících výrazně zvýšili počet základnových stanic a tím i kvalitu signálu. Podle Hallových slov došlo i ke zvýšení kvality péče o zákazníka (70 % dotazů zodpovídají do 20 sekund od zavolání). "Na spuštění mobilního hlasu jsme připraveni," uvedl Hall.
Představitelé U:fona podle vlastních slov věří, že jejich služby budou atraktivní až pro cca 1 milion zákazníků, kteří ročně mění operátora. Ještě letos by přitom chtěli mít 70 tisíc mobilních hlasových uživatelů a 300 tisíc pak do konce roku 2010.
Za své cílové skupiny označují lidi, kteří mají snahu maximálně ušetřit, ty, kteří si pořizují první mobil a preferují jednoduchost tarifu, předplacenkáře, jimž vadí vysoké hovorné, nebo rodiny a živnostníky s několika zaměstnanci, kteří spolu potřebují komunikovat.
Zbývá dodat, že mobily v síti U:fon budou mít předčíslí 790.

 

Autor článku