Zvýšení hustoty klíčových slov v textu je účinný způsob, jak zlepšit pozici stránky ve vyhledávačích.
Mnozí SEO konzultanti však pouze provádějí neúčinné magické rituály, v extrémním případě mohou klienta značně poškodit užitím podvodných metod optimalizace jako je maskování klíčových slov pro uživatele pomocí CSS stylů. Tyto techniky sice mohou přinést významný krátkodobý efekt, ale jen do chvíle, kdy je vyhledávač odhalí a kompletně odstraní z výsledků vyhledávání, jako se to stalo v loňském roce serveru BMW.de.Naproti tomu korektní neviditelná pole v hlavičce dokumentu, tzv. meta tagy keywords a description jsou často ignorovány nebo použity špatně.
Častou chybou údajně optimalizovaných webů je užití jedné sady keywords a description pro celý web. Taková optimalizace vůbec nefunguje, tedy přesněji řečeno již dávno fungovat přestala: asi v roce 1997 se mi webmaster jedné státní instituce pochlubil, že dostal prémie poté, co se mu podařilo výrazně zvýšit návštěvnost serveru tím, že naplnil keywords všech stránek erotickými anglickými výrazy. Od té doby se vyhledávače naučily bránit SEO spamu a ignorují klíčová slova, která se zároveň nevyskytují v textu stránky, viditelném pro uživatele.
Ruční psaní tagů je u rozsáhlých webů nadlidský úkol. Většina redakčních systémů má sice k dispozici formulářové pole pro vložení keywords a description, ale uživatelé se jejich vyplňováním obvykle nezatěžují.
V našem systému pro internetový obchod generujeme meta keywords automaticky z textu stránky aplikací filtrů, které odstraňují gramatická slova bez sémantického obsahu.
Obdobně automatizovaně extrahujeme z textu meta description. Tag description se na Google vypisuje ve výsledcích vyhledávání na místo náhodného okolního kontextu klíčového slova jako anotace stránky.
Více informací o našich metodách SEO optimalizace naleznete na stránce Optimalizace pro vyhledávače (externí odkaz).
Šimon Formánek pracuje ve společnosti studioIQ.