UFO: Aftermath - návrat legendy

22. 2. 2003

Sdílet

Boj proti nepřátelským mimozemským civilizacím neskončil! Brněnský tým Altar Interactive pracuje na pokračování legendárního UFA, které vypadá zatraceně dobře. Chcete-li se dozvědět nejnovější informace, přečtěte si naše podrobné preview.

Připravovanou hru UFO: Aftermath již od počátku vývoje doprovázejí velké a nečekané změny. Od doby, kdy Virgin koupil práva na slavné jméno "UFO" a rozhodl se tak vytvořit dalšího nástupce veleslavné série her, se u jeho tvorby vystřídalo hned několik týmů, a nakonec i sám vydavatel odstoupil od svých závazků. Tento příběh by však byl velmi zdlouhavý. Pro nás je důležité jen to, že hra je stále ve vývoji, pracují na ni brněnští Altar Interactive a role distributora se ujala nadnárodní společnost Cenega Publishing. To pro české hráče přináší hned několik výhod - bude kompletně v češtině a mohla by být i o něco levnější.


Příběh je zasazen do blízké budoucnosti, kdy do atmosféry vniklo několik mimozemských lodí, které pokryly zemský povrch jedovatými sporami, jež zahubily vše, čeho se jen dotkly. Přežili pouze bezpečně ukrytí živočichové. Za několik týdnů se rozpadly a lidé mohli vylézt ze svých podzemních úkrytů. Po tomto drastickém útoku a vyhlazení velkého množství populace vzniklo na modré planetě pouze několik větších měst, ve kterých byly vytvořeny velké podzemní úkryty pro případ dalších útoků. Nestačilo se ale pouze chránit, bylo třeba promyslet, jak proti útokům mimozemšťanů bojovat. Proto vznikla organizace, která se touto problematikou začala zabývat. Ta se dále rozdělila na několik jednotek, které zajišťovaly výzkum zbraní, zkoumání mimozemských technologií i mimozemšťanů, hledání důvodů jejich útoku na Zemi apod.


UFO: Aftermath vychází z principů původního dílu UFO: Enemy Unknown. Celá hra se dělí na dvě větší části - budovatelskou a takticko-akční. Budovatelská část se ale dosti liší od předchozích dílů. Nebude potřeba ohlížet se na množství peněz, těch bude neomezené množství a nebude tedy nutné prodávat různé technologie a zbraně. Všechny pozemské centrály budou propojené, takže nebudete muset učit novým technologiím každou základnu zvlášť. Odpadne také zdlouhavé stavění budov. Vše zajistí jedna velká základna, která bude potřebné budovy obsahovat. Stále však přemýšlím, jestli je to jedno velké PLUS či MINUS. To ale bude muset posoudit každý hráč zvlášť. Kontrolu nad celým vašim územím budete zajišťovat přes již dobře známou mapu celé zeměkoule.


Velký důraz je ve hře kladen na taktickou část. Mezi hlavní úkoly bude patřit prozkoumávání různých prostor či okolí zřícených mimozemských lodí, obrana území a ochrana lidí, hledání mimozemských stanovišť, sbírání (krádeže) mimozemských zbraní a technologií, které jsou potřebné pro výzkum nových prostředků k obraně planety apod. Ze všech jednotek si budete moci vzít do mise pouze sedm nejlepších vojáků dle vlastního výběru. Zde se objevují notné RPG prvky, kdy vojáci budou získávat zkušenosti v určitých odvětvích boje. Proto bude velmi záležet na vybrané jednotce, se kterou se do mise pouštíte. Bude zapotřebí pořádně promyslet, které z dovedností vojáků budete moci v té či oné misi lépe využít. Vaše jednotka se pak může skládat z těžkooděnců, průzkumníků, odstřelovačů, defenzivních a ofenzivních vojáků, záložníků atd. Špatně sestavená skupina pak může mít velké problémy při plnění misí. Sedmičlenný tým však nebudete skládat bez informací o následující misi. Před každou akcí se dozvíte přibližné (spíše očekávané) množství nepřátel a jejich výzbroj. Výzvědné jednotky, které vám tyto informace dodávají, se však mohou mýlit a během hry může nastat nečekaný zvrat.


Váš tým bude spíše jako skupina šachových figurek - nevyznají se v taktice a nebojují bez rozkazu. Jsou to pouhé loutky, které mají určité vlastnosti a dovednosti, a na vás pak zůstává jejich úkolování. Na začátku mise jim rozdáte příkazy a poté pouze sledujete, jak "figurky" plní vaše úkoly. Během této části není možné hru zastavit či měnit svá rozhodnutí. To můžete až v okamžiku, kdy se v průběhu mise náhle změní situace a váš tým bude potřebovat pozměněné (nebo další) úkoly. Všechny mise hry budou generovány náhodně. Náhodně se generuje i místo konání, a proto budete moci navštívit pouště, tundry, lesy, louky či zasněžené pláně. Velmi důležitý bude cyklus dne a noci, který vám v mnohém může pomoci, ale i přitížit. Aby toho nebylo málo, můžete se těšit i na změny počasí.


Ve hře narazíte na třicet druhů mimozemšťanů, proti kterým budete zpočátku používat reálné zbraně. Ty však díky vašim výzkumným střediskům brzy začnou nahrazovat nové - účinnější. Hra poběží v plně 3D enginu, který dovolí libovolné natáčení kamery a zoom, což by mělo umožnit každému hráči nahlížet na akci dle jeho představ. Jedinou špatnou zprávou je, že UFO: Aftermath nebude mít multiplayer. Autoři však přemýšlejí o jeho dodatečném vydání. Tato hra by se měla na pultech obchodů objevit snad již v polovině léta 2003.

Autor článku