Hlavní navigace

Unreal Tournament 2007

3. 12. 2005

Sdílet

Slavná akční série Unreal Tournament se ve druhé polovině příštího roku dočká dalšího pokračování. Přinese nový vizuální kabátek v podobě Unreal Enginu 3.0 a několik zajímavých novinek, díky nimž si opět získá spoustu fanoušků.

Píše se teprve rok 2005, avšak vývojáři z Epic Games vytvářejí novou akci Unreal Tournament 2007, která ale nejspíš vyjde už v roce 2006. Že vám z těch letopočtů jde hlava kolem? Nic si z toho nedělejte. Pořád se jedná o staré dobré „útéčko“.



V příštím roce by se tedy měly opět strhnout multiplayerové bitvy na poli jednoho z nejúspěšnějších akčních titulů – Unreal Tournamentu. Už počtvrté vývojáři z Epic Games připraví zbrusu nové arény, v nichž se proti sobě utkají početné skupinky hráčů, vyzbrojené arzenálem futuristických zbraní. Samozřejmě se oproti minulým dílům dočkáme celé řady novinek a vylepšení ať už mezi herními módy, zbraněmi nebo obrněnými vozítky, které do série úspěšně implementoval zatím poslední díl UT 2004. Autoři slibují intenzivnější akční zážitek založený na týmové spolupráci, variabilitu herních stylů v jednotlivých módech a pochopitelně zdokonalení vizuálního zpracovaní. Pojďme si tedy jednotlivé změny přiblížit.



Revoluční 3D technologie tvoří základ grafické stránky nového Unreal Tournamentu a zároveň představuje hlavní tahák pro náročné hráče. Hru pohání nově vyvinutý Unreal Engine 3, který je považován za engine příští generace. Takové označení je možná přeci jenom poněkud přehnané, avšak prozkoumáte-li screenshoty, naleznete na nich vskutku neuvěřitelné množství detailů, světelných efektů a realistických textur. Engine samozřejmě dokáže využít všechny technologické vymoženosti nejmodernějších grafických karet, jako je například dynamické osvětlování scény na různou vzdálenost, umožňující vykreslovat realistické stíny, nebo offsetový bump-mapping, s jehož pomocí lze dosáhnout precizního znázornění nerovností povrchů – například zobrazit zeď z cihel nebo z neopracovaného kamene. Kromě toho se dočkáme ultrarealistických modelů postav včetně detailního zobrazení obličejové části.

Většinu hráčů však jistě mnohem více zajímá, co nabízí hra samotná. Podle slov autorů by to měl být návratem k dynamické akci prvního Unreal Tournamentu, okořeněným některými prvky z UT 2004, především bojem ve vojenské technice. Změny se v první řadě dotknou složení herních módů. Klasika jako deathmatch, jeho týmová varianta a capture the flag zůstanou samozřejmě beze změny. Sbohem ale pravděpodobně dáme módům domination a double domination, které jsou podle prezidenta Epicu Mika Crappse nejméně oblíbenými multiplayerovými hrami v UT. Absenci těchto variant by však mělo bohatě vynahradit velké množství herních map pro velmi populární assault, onslaught a zbrusu novou kombinaci těchto dvou módů, označovanou jako conquest.



Série klíčových úkolů spojuje všechny tři zmíněné herní styly. V nejstarším assaultu vás opět čeká rozdělení hráčů na týmy obránců a útočníků. Postupným plněním dílčích cílů se určená skupinka snaží obsadit třeba jedoucí vlak, středověký hrad, mrakodrap a celou řadu dalších originálních prostředí. Tento mód by tak měl kráčet ve stopách svých předchůdců z minulých dílů UT. Totéž platí pro onslaught, jenž byl představen v posledním UT 2004. Zde se naopak oba týmy nacházejí ve stejné situaci na hlavní základně a postupným obsazováním kontrolních bodů se snaží propojit síť energetických uzlů. Pochopitelně to znamená množství dílčích bitev třeba i na několika stanovištích zároveň a nutnost nová místa nejenom obsazovat, ale zároveň bránit již dobytá území. Velkým lákadlem onslaught módu je přítomnost mobilní vojenské techniky.

Bitvy v obrněných vozidlech by se měly stát hlavní náplní bojů na speciálně vytvořených mapách v novém módu conquest. Ten se totiž na rozdíl od výše zmiňovaných soustředí na obsazování a kontrolování klíčových území, na nichž probíhá těžba důležité suroviny tyridia. A v žádném případě se nejedná o nějaké malé plácky, kde si děti hrají na schovávanou. Mapy by podle vyjádření autorů měly být obrovské, a tedy vhodné pro rozsáhlé bitvy vojenské techniky. Kromě toho by hráči měli mít možnost rychlého přesunu na místo nejintenzivnějších bojů, kde samozřejmě naskočí do připravených vozidel. To všechno směřuje k velkolepým střetům vysokého počtu hráčů, sedících v kabinách nejrůznější obrněných vozidel. Pokud autoři dokáží tuto představu dotáhnout do konce, bude to opravdový mazec. Hromadného přesunu desítek vozů a rachotu zbraní při vzájemném střetu obou týmů se už nemůžeme dočkat.



Mobilní techniku rovněž čekají mnohé změny. Předně by měla hra obsahovat dvě skupiny vozidel – produkty organizace Axon, s nimiž jste se setkali v UT 2004, a techniku rasy Necris, kterou budete ovládat poprvé. Každá technologie bude vyhraněná pro určité mapy či herní módy a neměli byste mít možnost na jedné mapě kombinovat odlišná vozidla. Celkově tak UT 2007 obsáhne více než dvojnásobný počet nejrůznějších tanků, obrněných transportérů, bugin, vznášedel a jiných vozítek. Podrobnější informace o nové sérii vojenské techniky drží autoři pod pokličkou, ale dají se očekávat masivní obrněnci opatření vysoce účinnými zbraněmi, což umožní předvést všechny vymoženosti moderního grafického enginu.

Pouze kosmetické změny se dotknou arzenálu zbraní. Do rukou nedostanete žádnou speciální zbraň nablízko kromě základní klasiky, což znamená zaměření bojů na rychlé přestřelky s nejrůznějšími futuristickými zbraněmi tak, jak jsme v sérii UT zvyklí. Přesné složení zbrojního vybavení prozatím autoři dolaďují a příliš podrobností neprozrazují. Jisté však je, že v UT 2007 nebude chybět oblíbený flak kanón – vysoce účinná zbraň na blízkou vzdálenost – a obligátní raketomet. Na některých mapách se dokonce objeví také ultimátní redeemer. Rozmanitost herního stylu by měly rovněž zaručit oblíbené mutátory, jako je například nízká gravitace nebo instagib (všichni hráči jsou vybaveni zbraní, která protivníka usmrtí jednou přesnou ranou).



Turnaj pro jednoho hráče nebude chybět ani v novém UT 2007, ačkoliv se největší díl hratelnosti samozřejmě soustředí na multiplayer. Podobně jako v minulých dílech se zúčastníte mnoha soutěžních klání, která vás postupně provedou všemi herními módy a mapami. Autoři slibují v mnoha směrech vylepšenou umělou inteligenci počítačem ovládaných botů, což sice zní jako fráze, objevující se v informacích o každé nové akční hře, ale programátoři z Epicu dokáží vždy něčím překvapit. Především bychom se od počítačových spoluhráčů měli dočkat daleko přesnějších hlášek v interkomu. Namísto primitivního „Incoming“ dokáží boti sdělit přesnou polohu blížícího se nebezpečí ve vztahu k aktuálnímu hernímu prostředí nebo vám oznámí, s jakou zbraní se vrhají do boje.

Při tvorbě grafického enginu autoři neopomněli ani širokou modařskou komunitu, a proto se po vydání hry můžeme určitě těšit na celou řadu amatérských přídavků. Pokračovat by měla také soutěž Make Something Unreal, s jejímiž dosavadními vítěznými příspěvky jste se mohli seznámit postupně v našich DVD speciálech. Unreal Tournament 2007 by se tedy nejen díky této vlastnosti, ale především na základě úžasného grafického zpracování a svižné hratelnosti, mohl stát nejlepší akční hrou příštího roku.

Autor článku