V indickém call centru pro Symantec se možná kradla data

31. 3. 2009

Sdílet

Symantec oznámil, že data o kreditních kartách jeho tří britských zákazníků byly možná zneužity vinou zaměstnance partnera, který pro Symantec provozuje v Indii call centrum. Symantec se s podezřením obrátil na indickou policii a poskytl jí záznamy telefonním hovorů.

Firma E4e, která call centrum provozuje jako partner Symantecu, však jakoukoliv vinu popřela.

Celý případ v minulém týdnu rozvířila BBC. Její reportéři se vydávali za podvodníky a koupili od jiného podvodníka, který o sobě tvrdil, že je z Dillí, údaje o kreditních kartách včetně jmen uživatelů a podrobností o bankovních účtech. Ukázalo se, že tři z lidí, jejichž údaje byly při tom kompromitovány, si v minulosti koupili software Symantecu prostřednictvím telefonní objednávky u E4e. Symantec až do vyřešení celé kauzy využívání call centra E4e zrušil. Symantec chtěl kontrakt údajně stejně vypovědět z finančních důvodů; firma samozřejmě dodává, že se s podobným bezpečnostním problémem u operátora svého call centra v minulosti pochopitelně nesetkala.

E4e ovšem tvrdí, že pro její spojování s krádeží dat neexistuje žádný skutečný důkaz. Firma v reakci na obvinění provedla vnitřní audit a spolupracuje s policií při vyšetřování úniku.

 

Zdroj: Computerworld.com