Virtuální město

1. 2. 1999

Sdílet

Letošního 1. března odstartuje další ročník akce Březen - měsíc Internetu a ve stejný okamžik se otevřou i br...


Letošního 1. března odstartuje další ročník akce Březen - měsíc
Internetu a ve stejný okamžik se otevřou i brány virtuálního
města eCity, které pro zájemce připravily společnosti Expandia
Banka, RadioMobil a SPT TELECOM.
Virtuální město bude jakousi gigantickou hrou (třebaže právě
tomuto slovu se jeho tvůrci na úvodní tiskové konferenci
vyhýbali), jejímž cílem je přilákat uživatele mobilních telefonů
na Internet a umožnit jim zkusit si "nanečisto" internetové
obchodování, přímé bankovnictví... Každopádně by integrace
Internetu a mobilní komunikace (včetně technologií typu SIM
Toolkit) měla přinést nové možnosti komerčního využití tohoto
média, a v této souvislosti by na Internet měli být také
přilákáni další obchodníci.
Obyvatelé eCity zde budou jakýmsi způsobem žít, za virtuální
peníze (tzv. eKoruny) kupovat virtuální zboží, pobírat plat ve
fiktivním povolání - přičemž příslušné procedury by měly být
maximálně obdobné realitě. Virtualita je dovedena dokonce tak
daleko, že se na některých webových stránkách budeme moci setkat
i s aplikací simulující fyzický mobilní telefon.
Účast na projektu je zdarma, přičemž obyvatelé virtuálního města
mají dokonce obdržet i některé reálné slevy (mj. od cestovní
kanceláře Fischer, od British Airways, BMG...). V rámci eCity
jsou poskytovány i výhody na startovní variantu služby Internet
OnLine. Na projektu se podílí i ČTK, jejíž participace má
účastníkům připomenout, že v informační společnosti mají
ústřední hodnotu právě informace.
Aplikace virtuálního města bude se svými obyvateli komunikovat
prostřednictvím Internetu či SMS (není vázáno na jediného
operátora). Na projektu se kromě hlavních organizátorů podílejí
i firmy Oracle, Compaq, NetCentrum, Merlin a DMMS.

Autor článku