Letošního 1. března odstartuje další ročník akce Březen měsíc Internetu, a ve
stejný okamžik se otevřou i brány virtuálního města eCity, které pro zájemce
připravily společnosti Expandia Banka, RadioMobil a SPT TELECOM.
Virtuální město bude jakousi gigantickou hrou (třebaže právě tomuto slovu se
jeho tvůrci na úvodní tiskové konferenci vyhýbali), jejímž cílem je přilákat
uživatele mobilních telefonů na Internet a umožnit jim zkusit si "nanečisto"
internetové obchodování, přímé bankovnictví... Každopádně by integrace
Internetu a mobilní komunikace (včetně technologií typu SIM Toolkit) měla
přinést nové možnosti komerčního využití tohoto média, a v této souvislosti by
na Internet měli být také přilákáni další obchodníci.
Obyvatelé eCity zde budou jakýmsi způsobem žít, za virtuální peníze (tzv.
eKoruny) kupovat virtuální zboží, pobírat plat ve fiktivním povolání přičemž
příslušné procedury by měly být maximálně obdobné realitě. Virtualita je
dovedena dokonce tak daleko, že se na některých webových stránkách budeme moci
setkat i s aplikací simulující fyzický mobilní telefon.
Účast na projektu je zdarma, přičemž obyvatelé virtuálního města mají dokonce
obdržet i některé reálné slevy (mj. od cestovní kanceláře Fischer, od British
Airways, BMG...). V rámci eCity jsou poskytovány i výhody na startovní variantu
služby Internet OnLine. Na projektu se podílí i ČTK, jejíž participace má
účastníkům připomenout, že v informační společnosti mají ústřední hodnotu právě
informace.
Aplikace virtuálního města bude se svými obyvateli komunikovat prostřednictvím
Internetu či SMS (není vázáno na jediného operátora). Na projektu se kromě
hlavních organizátorů podílejí i firmy Oracle, Compaq, NetCentrum, Merlin a
DMMS.