Ve srovnání počtu uživatelů jde o mnohem menšího sourozence, přesto překonává v rychlosti počátečního růstu výše uvedené sociální sítě. Podle serveru TechCrunch se počet unikátních měsíčních návštěv zvýšil z přibližně 500 tisíc v květnu 2011 na 11,7 milionu v prvním čtvrtletí roku 2012, přičemž v období září–prosinec došlo k nárůstu o 420 procent.
Objem investic se jen za poslední rok pohybuje v desítkách milionů amerických dolarů a pro investory a podnikatele je Pinterest podle serveru DigiTimes jednou z nejatraktivnějších komodit na poli sociálních médií. Taková pozornost svědčí o tradičním zájmu investorů o nové technologie ve formě krátkodobých spekulativních investic, ovšem o dlouhodobějším charakteru přílivu peněz a především o možných útocích na TOP 10 by se takto v předstihu mělo hovořit jen s opatrností.
Princip fungování
Co ale vlastně Pinterest je a jak se dá používat? Jde o službu, která slouží k pinování („přišpendlení“) zajímavého obsahu z webu či nahrání obsahu vlastního na virtuální nástěnku do uživatelsky volitelných kategorií, tzv. boards. Jako na každé klasické sociální síti i zde lze následovat další uživatele, sdílet obsah, prezentovat oblíbenost přes tlačítko like, komentovat příspěvky a tagovat uživatele. A stejně jako u služby Twitter i zde dochází k aktualizaci příspěvků v reálném čase.
Při procházení webu je přidání obsahu do profilu opravdu jednoduché, stačí přidat záložku do prohlížeče a na daném webu s vizuálním obsahem na ni kliknout (podobnost s používáním správy záložek Del.icio.us není náhodná). Zajímavý obsah nalezený na webu Pinterest lze přes tlačítko re-pin přidat na vlastní nástěnku.
Jednou z hlavních devíz této nové služby je její jednoduchost a přehlednost, což ji v očích uživatelů zvýhodňuje před podobnými on-line nástěnkami, jako jsou We heart it, Ffffound nebo tumblr. Pinterest kombinuje dva z důležitých elementů sociálních médií, vizuální obsah a informace o preferencích uživatele. Doménou sítě Pinterest jsou především obrázky, přestože lze sdílet takřka jakýkoliv obsah. Ovšem bez vizuální atraktivnosti zůstane s největší pravděpodobností takový obsah bez povšimnutí.
Autorská práva
V nedávné době se v deníku Business Insider objevily spekulace o možném porušování autorských práv na této sociální síti. V podmínkách služby jsou jasně definována pravidla o vkládání obsahu, ke kterému uživatel nevlastní copyright, přesto nejsou tato pravidla dodržována.
Problém tkví v tom, že při pinování dochází ke zkopírování obsahu na servery Pinterestu ve stejné kvalitě a poté je pouze uvedena informace o zdroji. K němu se sice uživatel po kliknutí dostane, nicméně jej k tomu právě identita obsahu původního a toho na webu Pinterest nenutí.
Dosud je tento problém řešen pouze jediným způsobem, pomocí metody Opt-Out, kdy vlastník chráněného obsahu sám musí vyvinout iniciativu, aby byl např. požadovaný obrázek stažen, nebo má nyní možnost vkládat speciální meta tag pro zablokování pinování svého obsahu.