Soutěž „ITSM Projekt roku“ umožňuje srovnání projektů zaměřených na oblast řízení poskytování IT služeb napříč společnostmi. Do finále letos postoupilo celkem 5 projektů, které hodnotila porota složená z odborníků akademické i komerční sféry. Na čtvrtém a pátém místě se umístily projekty přihlášené společností Alvao, realizované u Nemocnice Kraje Vysočina a Českých Radiokomunikací.
Z přihlášených projektů vzešel vítězně výše jmenovaný projekt společnosti LBMS realizovaný pro společnosti Allianz Pojišťovna. Projekt – „Automatizace klíčových IT procesů v Allianz pojišťovně za 10 měsíců“ Porota na tomto projektu ocenila především to, že se projekt zaměřil na optimalizaci a automatizaci celé řady ITSM procesů ve společnosti Allianz, plánování a řízení lidských zdrojů. Hlavním přínosem vítězného projektu bylo výrazné zlepšení komunikace s businessem prostřednictvím procesu a nástrojů demand managementu.
Druhou příčku obsadila společnost sIT Solutions CZ s projektem realizovaným pro Českou spořitelnu „UMO - Unified Monitoring“. Projekt řešil zejména monitoring infrastruktury, end-to-end monitoring aplikací a proces event managementu, který byl plně podporován monitorovacími nástroji. Porota ocenila i velmi zajímavé přínosy tohoto projektu, k nimž patřila i optimalizace procesu change managementu a konsolidace CMDB.
Na třetím místě se umístila společnost Service & Support, která se zúčastnila soutěže s projektem, jehož podstatou bylo nasazení nástrojů pro Service Desk a Asset Management, řešení informační bezpečnosti a monitoring infrastruktury. Projekt „Integrovaný systém řízení provozu a bezpečnosti podnikového ICT“ který byl realizován pro Dopravní podnik města Brna, a.s. zaujal porotu díky jeho relativně velmi nízkému rozpočtu a krátké doby implementace. I přes tyto dva faktory, které obvykle znamenají snížení kvality, však v dodávce tohoto projektu dokázala společnost Service & Support zachovat očekávanou přidanou hodnotu.