Vliv tabletů – „tablet effect“

5. 9. 2011

Sdílet

Acer oznámil první čtvrtletní ztráty a tablety s iPadem v čele na tom mají nepochybně zásluhu. Jev zvaný „tablet effect“ tedy skutečně existuje.

Podle Reuters činí ztráta Aceru něco málo přes 234 milionů dolarů. Je třeba říci, že ne za vše „mohou“ tablety. Společnostmusela také vyprodat velké množství starších modelů počítačů nebo vyplatit odstupné vedoucím pracovníkům. Acer již tradičně patří k velkým prodejcům na trhu levnějších a low end modelů, ke kterým do blízké cenové kategorie nyní zapadají i zařízení typu iPad.

ICTS24

Stolních počítačů a notebooků se každoročně prodají stovky milionů, zatímco tablety se letos s největší pravděpodobností nepřehoupnou přes 60 milionů, jenže problém není v množství nýbrž v ceně, přesněji řečeno v marži. Zatímco na stolních počítačích je již dlouhodobě poměrně nízká marže, takže klíč k úspěchu tkví v množství prodaných zařízení, u tabletů je tomu trochu jinak. Za poslední čtvrtletí prodal Apple jen okolo 9 milionů iPadů, ale vydělal na vysoké marži jednotlivých zařízení.

Důkazem potvrzujícím toto tvrzení je rozhodnutí HP, jednoho z největších prodejců počítačů a notebooků v Evrope i Spojených Státech, zbavit se divize hardware a počítačů ve prospěch softwaru a enterprise oddělení.