Výsledky soutěže WebTop100 o nejlepší web: Vítězem je ČEZ

2. 11. 2008

Sdílet

Soutěž o nejlepší firemní webovou prezentaci WebTop100 2008 zná své vítěze. Nejlepší firemní web má podle odborné poroty v čele s předsedkyní Danou Bérovou společnost ČEZ. Vyhlášení výsledků proběhlo v den odborné konference WebTop100.

Soutěž o nejlepší firemní webovou prezentaci WebTop100 2008 zná své vítěze. Nejlepší firemní web má podle odborné poroty v čele s předsedkyní Danou Bérovou společnost ČEZ. Vyhlášení výsledků proběhlo v den odborné konference WebTop100.

Sedmý ročník soutěže WebTop100 oceňující kvalitu zpracování firemních internetových prezentací a jejich přínos pro uživatele zná své vítěze. Žebříček soutěžních webů nejvýznamnějších firem podnikajících v České republice vyhrála společnost ČEZ (www.cez.cz). Na druhém místě se umístily stránky společnosti T-Mobile (www.t-mobile.cz), následované webem společnosti Česká pojišťovna (www.ceskapojistovna.cz). O výsledcích rozhodla odborná porota složená ze specialistů na internetový marketing a odborníků na jednotlivé segmenty podnikání. Pořadatelem projektu WebTop100 je konzultační centrum Dobrý web.

V letošním ročníku bylo hodnoceno téměř 190 firemních prezentací. Kromě vítěze v hlavním žebříčku WebTop100 byli na slavnostním galavečeru v disco klubu Pacha v Praze vyhlášeni vítězové 10 oborových žebříčků, kam byly firmy zařazeny podle oboru podnikatelské činnosti, dále nejlepší web v kategorii Microsite a výherci tří speciálních cen – marketingové, designové a uživatelské trefy.

Vítězové oborových žebříčků WebTop100 za rok 2008:
  • Auto-moto: Škoda Auto (www.skoda-auto.cz)
  • Telekomunikace a IT: PeckaDesign (www.peckadesign.cz)
  • Finance: Hypoteční banka (www.hypotecnibanka.cz)
  • Obchod a prodej: Freeport Leisure Czech Republic (www.freeport.cz)
  • Průmysl: Lesy České republiky (www.lesycr.cz)
  • Energetika: ČEZ (www.cez.cz)
  • Transport: Dopravní podnik hl. m. Prahy (www.dpp.cz)
  • Cestovní ruch: Ministerstvo zahraničních věcí ČR (www.czech.cz)
  • E-shop: Megapixel (www.megapixel.cz)
  • Potravinářství a gastronomie: Plzeňský Prazdroj (www.prazdroj.cz)
  • Microsite: Stock Plzeň-Božkov (www.fs8000.cz)
  • Marketingová trefa: Baťa (www.bata.cz)
  • Designová trefa: Opavia – LU (www.brumik.cz)
  • Uživatelská trefa: Dopravní podnik hl. m. Prahy (www.dpp.cz)
Velmi dobře si uvědomujeme, že technicky špičkově zpracovaný web s moderní grafikou a silným marketingem ještě nemusí být zárukou úspěchu. Tuto skutečnost se snažíme důsledně odrážet i v metodice hodnocení. V rámci letošního hodnocení WebTop100 jsme proto kladli mnohem větší důraz na to, jestli má web pro návštěvníky skutečný přínos a jak se dokáže odlišit oproti firemním prezentacím konkurence,“ upřesňuje Luboš Plotěný, vedoucí pořadatelského projektu Dobrý web.

Metodika hodnocení zahrnuje podrobný pohled na webové stránky v pěti hodnocených oblastech. Vedle nejdůležitějšího hodnotícího kritéria, kterým byl přínos webu pro uživatele, se dále hodnotila také použitelnost, grafický design, technické řešení a marketing. Výsledky soutěže tak poskytují důležitou zpětnou vazbu nejen pro internetové uživatele, ale především pro majitele webů a jejich tvůrce, kteří obdrží písemná podrobná hodnocení s tipy na zlepšení svých webů. Přehled výsledků je k dispozici na stránkách projektu WebTop100.

Součástí projektu WebTop100 je i každoroční celodenní odborná konference. Její bohatý program byl tentokrát rozdělen do čtyř bloků. První blok se věnoval tomu, jak správně uchopit redesign korporátního webu a jakých chyb se vyvarovat. Ve druhém bloku s názvem 2 slidy teorie, 10 minut praxe byly prostřednictvím případových studií prezentovány nové a netradiční možnosti internetové propagace. Nechyběly ani komentované ukázky stále opakovaných chyb, které se na firemních webech vyskytují. Odpolední blok byl věnován moderním technologiím a trendům ve vlastním podnikání. V závěrečné části konference byl hodnocen současný stav firemních webů pohledem žebříčků WebTop100.

Svá odborná vystoupení předvedla celá řada expertů z oboru. Za přednáškový stůl se postavil například Alan Záruba (CICZ), Kamil Skramuský (SYMBIO Digital), Petra Větrovská (Outrider), Jaroslav Bengl (Google) nebo Dana Bérová (Gartner). Do panelových diskuzí zasedli Josef Drobílek (Hypoteční banka), Eva Štípková (Vodafone), Martin Lysoněk (Baťa) nebo Radek Ježdík (CzechTrade) a další.

 

Autor článku