Uživatel, říkejme mu třeba Karel, by chtěl docílit uspořádání svých zpráv elektronické pošty a rozhodl se začít se tříděním účtů. Vytvořil tedy hlavní kategorii „Účty“ a následně by chtěl vytvořit i podkategorie typu elektřina, internet apod. Vzhledem k tomu, že používá Gmail, má štěstí, protože takové uspořádání jde v Gmailu nastavit velmi snadno. Gmail vám totiž umožňuje vytvářet pro každý štítek podmítky, takže je možné zprávy elektronické pošty roztřídit například do dvou skupin a následně se dají v případě potřeby velmi jednoduše i zpětně vyhledat. Podívejme se nyní společně na to, jak to celé vlastně funguje.
1. Nejprve je třeba vytvořit počáteční štítek. Přihlaste se proto do služby Gmail a klepněte v pravém horním rohu na tlačítko Nastavení, které má tvar ozubeného kolečka. V rozevírací nabídce pak vyberte položku Nastavení. Na stránce Nastavení, která se nyní zobrazí, klepněte v horní části stránky na odkaz Štítky. Přesuňte se do sekce Štítky a zde stiskněte tlačítko Vytvořit nový štítek.
2. Po vytvoření štítku uvidíte tento štítek v levém sloupci hlavního okna Gmailu. Najeďte myší na tento štítek a záhy uvidíte, že se na něm zobrazí obrázek šipky dolů. Po klepnutí na tuto šipku se zobrazí nová nabídka. V ní se přesuňte úplně dolů, kde se nachází volba Přidat vnořený štítek.
3. Po klepnutí na popisovanou volbu nyní budete moci přidat nový štítek. Proto klepněte na volbu s popiskem Vnořit štítek do: a vyberte hlavní štítek, do něhož chcete vnořený štítek umístit. A to je vše!