Parťáci v chytání padouchů
The End is Nigh se odehrává v roce 1972, což je kolem deseti let předtím, než kdy se odehrávají události v komiksových vydáních a pět let předtím, než byli maskovaní strážci přinuceni sundat své masky a kápě a vydat se do důchodu. Dynamické duo Sůvy a Rorschacha prozkoumává nedávný politický skandál zahrnující neslavný hotel Watergate, kdy policejní věstník oznamoval vzpouru ve věznici Sing Sing. Během pár minut jsou maskovaní hrdinové ve své lodi a letí této vzpouře zabránit. Jakmile však zjistí, že z věznice uprchl Underboss (padouch, který je v komiksu zmíněn pouze okrajově), vydávají se na průzkum podzemí New York City, aby se tohoto zločineckého génia zbavili jednou provždy.
Watchmen je dimenzován jako hra z pohledu třetí osoby, která vám umožňuje hrát buď za Sůvu, nebo za Rorschacha a to v jakoukoliv chvíli - každá postava má svoje unikátní schopnosti, pohyby a speciální útoky. Zatímco Sůva sráží nepřátele kombinací bojových umění a technických udělátek, Rorschach nemá problém rozmlátit lebku protivníkům čímkoliv, co se povaluje poblíž. Přesně tyto rozdíly mezi hrdiny dělají The End is Nigh nezapomenutelným zážitkem. Například tam, kde má Rorschach ukazatel "Vzteku", který mu umožňuje sundat jeho klobouk a za pomoci svého vzteku zničit blízké nepřátele, má Sůva ukazatel "Energie", který se snižuje při použití každého udělátka, řazených od kouřových granátů přes elektrifikaci obleku po omráčení okolních nepřátel. Souboj není to jediné, co ovlivňuje výběr postavy: kde může Rorschach prolézat úzkými průchody a protahovat se kanalizačním potrubím může Sůva zase zvedat těžké předměty a snadno bojovat na střechách. Watchmen klade velký důraz na týmovou práci a to buď se skvělou umělou inteligencí, nebo, v tom lepším případě, na rozdělené obrazovce v kooperačním módu s kamarádem.
Pět do půlnoci
Engine soubojů hry je nářez a každý útok a pohyb mají různé důsledky. Po pár hodinách hraní za obě postavy jsem se ani v jednu chvíli nedostal do situace, kterou by vyřešilo jednoduché mačkání jednoho tlačítka. Stále jsem musel myslet za pochodu - využít Rorschachovu rychlost proti velkým protivníkům, Sůvovy protiútoky proti přesile a tak dále. A věřte tomu, že pokud na vás útočí dvacet nepřátel najednou, opravdu si musíte dobře vybrat, co uděláte, jinak této přesile snadno podlehnete, nehledě na vaše šance. Watchmen vypadá naprosto úchvatně od kapek deště prosakujících do Rorschachova kabátu, detailních světel odrážejících se od fluorescentních cedulí po rozbité chodníky New Yorku. Animace nemohou být jemnější a jsou expertně vyvedeny a to jak v soubojích, tak mimo ně - obzvláště během přesunu z lokací a použití speciálních sil. I když hra občas trpí zpomalováním, pokud je na obrazovce příliš mnoho zločinců, nikdy vám to nepřijde zdrcující a z celkového zážitku ze hry to nic neubírá.
DEMOVERZE WATCHMEN: THE END IS NIGH
Scénář pro The End is Nigh nebyl napsán nikým jiným, než díky DC známým Len Weinem, vydavatelem, který pracoval bok po boku s Moorem a Gibbonsem na původním komiksu. Jeho zkušenosti s postavami se ukázali velmi důležité a proto je vidět Sůvova šlechetná dobrosrdečnost a Rorschachův černobílý objektivismus. Tyto věci jsou ve hře vidět stále a to jak klasickém pohybu, tak v animovaných scénách mezi misemi. Bohužel je v devíti z deseti případů tato část hry omezována opakujícími se hrozbami od nepřátel, a podobnými úkoly. Pamatuji si, že jsem byl opravdu zapojený do děje poté, co jsem odrazil gang Topknotů a Sůva s Rorschachem začali debatovat o ztrátě nevinnosti naší mladé společnosti. Chvíli poté mě drzý hrubián s hlasem neuvěřitelně podobnému těm z první kapitoly ohrožoval slovy, že mi provede cosi nepříjemného s brýlemi Sůvy.
Přesně to, co si Manhattan objednal
Stojí tedy Watchmen za to, abyste utratili vaše těžce vydělané peníze? Budu muset říct zvučné "ano", protože je to opravdu skvěle vyvedené dílo. Dokonce i se svými nedostatky, je toto dílo nové a rozhodně stojí za koupi. Watchmen má zkrátka něco pro každého.
PRO: nádherná grafika, fantastický soubojový engine, krásný co-op multiplayer
PROTI: stejní nepřátelé a hrozby, občas laciný dabing, žádný online multiplayer
VERDIKT: Ačkoliv jsem byl zpočátku skeptický, hra mě po pár minutách načítání nadchla. Díky hvězdnému soubojovému engine a jednomu z nejlepších kooperačních módů se Watchmen prokázal jako fantastická zkušenost jak pro mladé, tak pro staré lovce padouchů.
VIDEA WATCHMEN
autor: Will Herring, gamepro.com
překlad: David Kindl