Wearables vstávají z popela, nositelná zařízení se konečně prodávají

6. 12. 2017

Sdílet

 Autor: Fotolia © ryanking999
Dnes již klasické fitness náramky nejsou tak populární jako dříve. Nyní jsou v móde zařízení, která nám pomáhají zlepšit životní styl.

Analytická společnost IDC vykazuje zvýšené prodeje nositelných zařízení – 26,3 milionů kusů za třetí kvartál roku 2017, což je meziroční nárůst o vysokých 7,3 %. Trh také ukazuje zvyšující se zájem o chytré wearables, tedy zařízení, která dokáží rozběhnout aplikace třetích stran.

„Odlišné trajektorie chytrých i základních nositelných zařízení podtrhuje pokračující evoluci trhu s nositelnými zařízeními,“ říká ve čtvrtletním hodnocení Ramon Llamas, manažer výzkumu IDC.

Jde o poměrně překvapivý zvrat. Mnozí již nositelnou elektroniku odepisovali – neprodávala se dobře, moc toho neuměla a nejpopulárnější byly fitness hodinky s omezenou funkčností.

ICTS24

S pokrokem technologie však přichází změna. Ačkoli firmy Fitbit a Xiaomi jsou stále na vrcholu, podle analytika výzkumu IDC Jiteshe Ubraniho se zákazníci přeorientovávají na chytrá nositelná zařízení, která jsou sofistikovanější a mají více senzorů. Jako příklad uvádí Apple Watch.

„Spotřebitelé nechtějí, aby jim jejich zařízení jen řekla, kolik kroků ušli,“ věří. „Chtějí zařízení, které jim řeknou, jak si zlepšit život.“