„Jelikož lidé čím dál více vyhledávají obsah na svých mobilních zařízeních, bylo třeba, abychom jim nabídli obsah, který bude nejen aktuální, ale také snadno čitelný na menších mobilních displejích,“ uvedl včera Google.
Od 21. dubna proto bude umístění té které webové stránky ve výsledcích hledání na Googlu záviset na to, do jaké míry je optimalizována pro mobilní zařízení. Mezi kritéria, která Google zohledňuje, patří velikost mezer mezi odkazy, velikost textu či to, zda se celý obsah vejde na malý mobilní displej.
Google vývojářům také zpřístupnil speciální nástroj, pomocí kterého mohou své webové stránky co nejlépe optimalizovat tak, aby vyhovovaly novým požadavkům. Řada IT expertů změny přivítala.
„Google tímto krokem webmasterům dává jasně najevo, že optimalizace stránek pro mobilní zařízení již není dobrovolná. Je to nutnost,“ uvedl Kevin Dallas ze společnosti Wordpay eCommerce s tím, že na změny si musejí dát pozor především firmy, které na internetu provozují e-shopy.
Podle oznámení Googlu na oficiálním blogu se změny v algoritmu projeví při hledání v jeho vyhledávači ve všech světových jazycích. „Uživatelé tak budou moci snadněji najít kvalitní výsledky optimalizované pro jejich zařízení,“ dodal Google.