Hlavní navigace

Windows 7 lámou rekordy prodejů, firmy ale zůstávají opatrné

28. 6. 2010

Sdílet

Od uvedení nového operačního systému na trh se prodalo již více než 150 miliónů kopií, což je rekordní množství. Firmy ale s nákupy vyčkávají...

Se 150 milióny prodaných kopií desktopové verze Windows 7 jsou „sedmičky“ nejrychleji prodávaným operačním systémem v historii a to jsou přitom na trhu teprve devět měsíců. Za první půlrok se pak prodalo 100 milionů kopií, což svědčí o tom, že prodeje si udržují konstantní dynamiku (více viz článek Operační systém Windows 7 překonal hranici 100 milionů prodaných licencí). Microsoft si tak pomocí Windows 7 vynahradil neúspěch, který zaznamenal s předchozími Windows Vista, o nichž sice Microsoft též neustále tvrdil, jak úžasně se prodávají, ale velké procento Windows Vista prodané spolu s novými počítači bylo ihned downgradováno na Windows XP Professional, takže naopak posiloval tento starší systém. U Windows 7 je naopak snaha o downgrade poměrně výjimečná, i když ji výrobci také v řadě případů nabízejí.

Zajímavě vycházejí Windows 7 i ze srovnání s prodejními výsledky další aktuálně velmi oblíbené platformy, tabletem iPad od Applu. iPadu se během tří měsíců prodaly 3 milióny kusů, v přepočtu to tedy vychází na jeden prodaný kus každé dvě sekundy. Windows 7 se přitom každou sekundu prodá hned 7 kusů.

Ze zvýšení poptávky po Windows 7 těží i další produkty. Celkově se zvýšilo množství prodávaných počítačů a na síle získal i webový prohlížeč Internet Explorer 8, který se momentálně může pochlubit nejrychlejším tempem růstu vůbec.

Na růstu Windows 7 je zajímavé i to, že jejich poptávku zvyšují především běžní spotřebitelé. Podniky s nasazením stále vyčkávají. Podle údajů Microsoftu o přechodu na Windows 7 stále jen uvažuje 75 % společností. Tento trend bylo nicméně možné pozorovat i u předchozích verzí. Firemní zákazníci jsou totiž známí tím, že s nasazením nového operačního systému čekají na vydání prvního Service Packu. Podle analytiků sice tento trend již není u Windows 7 tak výrazný, protože podniky více využívají pravidelných aktualizací, nicméně je takových zákazníků stále mnoho.