Se 150 milióny prodaných kopií desktopové verze Windows 7 jsou „sedmičky“ nejrychleji prodávaným operačním systémem v historii a to jsou přitom na trhu teprve devět měsíců. Za první půlrok se pak prodalo 100 milionů kopií, což svědčí o tom, že prodeje si udržují konstantní dynamiku (více viz článek Operační systém Windows 7 překonal hranici 100 milionů prodaných licencí). Microsoft si tak pomocí Windows 7 vynahradil neúspěch, který zaznamenal s předchozími Windows Vista, o nichž sice Microsoft též neustále tvrdil, jak úžasně se prodávají, ale velké procento Windows Vista prodané spolu s novými počítači bylo ihned downgradováno na Windows XP Professional, takže naopak posiloval tento starší systém. U Windows 7 je naopak snaha o downgrade poměrně výjimečná, i když ji výrobci také v řadě případů nabízejí.
Zajímavě vycházejí Windows 7 i ze srovnání s prodejními výsledky další aktuálně velmi oblíbené platformy, tabletem iPad od Applu. iPadu se během tří měsíců prodaly 3 milióny kusů, v přepočtu to tedy vychází na jeden prodaný kus každé dvě sekundy. Windows 7 se přitom každou sekundu prodá hned 7 kusů.
Ze zvýšení poptávky po Windows 7 těží i další produkty. Celkově se zvýšilo množství prodávaných počítačů a na síle získal i webový prohlížeč Internet Explorer 8, který se momentálně může pochlubit nejrychlejším tempem růstu vůbec.
Na růstu Windows 7 je zajímavé i to, že jejich poptávku zvyšují především běžní spotřebitelé. Podniky s nasazením stále vyčkávají. Podle údajů Microsoftu o přechodu na Windows 7 stále jen uvažuje 75 % společností. Tento trend bylo nicméně možné pozorovat i u předchozích verzí. Firemní zákazníci jsou totiž známí tím, že s nasazením nového operačního systému čekají na vydání prvního Service Packu. Podle analytiků sice tento trend již není u Windows 7 tak výrazný, protože podniky více využívají pravidelných aktualizací, nicméně je takových zákazníků stále mnoho.