X-Men Origins Wolverine - akční pecka podle filmu

16. 4. 2009

Sdílet

Slavná komiksová série X-Men se vrací na plátna kin. U toho samozřejmě nesmí chybět ani propracovaná videohra. V hlavní roli drsný Wolverine.

Stačí se podívat na program kin za posledních několik let. Uvidíte na něm skvět se několik komiksových předělávek, jako Superman, Spider-Man, Daredevil, Batman nebo X-men. Až na výjimky to byly všechno obrovské hity, které naplnily kasy producentů až po okraj. Zejména potom spidermanovská a xmenovská trilogie. Jenže nastavovat stále jednu sérii není to pravé ořechové, a tak se pánové od X-Menů rozhodli pro šalamounské řešení. Nálepku slavného komiksu si ponechají, ale budou vyprávět hezky postupně příběhy těch nejznámějších hrdinů z party. Inu, to je materiál na pěkných pár pokračování. A kým jiným začít, než slavným a oblíbeným Wolverinem, že ano?

 


Jak už to tak v podobných případech bývá, očekávanému filmovému hitu nesmí chybět ani přívěšek v podobě videohry. A u X-Menů jsme zvyklí na poměrně kvalitní hry, což u filmových předělávek nebývá zvykem. Možná je to tím, že za ty dosavadní nese zodpovědnost vynikající vývojářské studio Raven Software, které je s námi na herní scéně už dvacet let a má na svědomí porci pořádných hitů. Ostatně, nyní pracuje třeba na novém Wolfensteinu. A na svá bedra si vzalo právě i X-Men Origins: Wolverine. Takže máme pádný důvod domnívat se, že vznikne opravdu povedená, hratelná hra, na kterou budeme rádi vzpomínat.

 


Z obrazových materiálů, tiskových prohlášení, ale i dojmů zahraničních novinářů usuzujeme, že Raven Software na tento projekt dostali velkorysý rozpočet a na hře je to poznat. Na rozdíl od jiných rychlokvašek podle filmů je za hrou vidět práce a samozřejmě i peníze. Žánr je přitom docela jasný dopředu. S Wolverinem toho totiž mnoho jiného než brutální akci z pohledu třetí osoby nevymyslíte. Akční a rubací element stojí jasně v popředí a má být náležitě živelný, aby se s ním hráči sžili a mohli jeho prostřednictvím ventilovat nahromaděnou agresi. Tak to máme u bojovek rádi.

 


Autoři ale nekutí nic primitivního a nechtějí, aby hráče mlácení do nepřátel přestalo za chvíli bavit. Proto si vypomáhají dalšími prvky, například běžeckými, skákacími či lehce logickými pasážemi. To celé by mělo vytvořit atraktivní mix hratelnosti, kterému ale bude jednoznačně dominovat akce. Nečekejte tak něco na způsob Tomb Raidera či Prince of Persia, kde jsou jednotlivé elementy relativně vyvážené.

 


V hlavní roli stojí pochopitelně Wolverine. Tentokrát nebudete zatěžováni přítomností ostatních hrdinů, takže Logan (civilní jméno pro hrdinu) má scénu jen pro sebe. A v Raven Software dobře pochopili, že s ním hra stojí a padá. Proto se můžete těšit na opravdu špičkové provedení jeho psychické i fyzické stránky. Jak známo, Wolverine je řízek jako málokdo. Vedle toho, že dokáže rozdat pár dobře mířených ran, oplývá i regenerační schopností. Právě tu chtějí autoři do hry implementovat dosud nevídaným způsobem.

 


Když se tak s hrdinou vrhnete do rvačky, uvidíte, jak se na jeho těle projevují obdržené šrámy. Nejprve se mu začne trhat nátělník. Jednotlivé cáry se pak obarvují krví, aby následně přišlo to nejbrutálnější. Například seknutí nožem či průstřely kulkami. Pokud jich Wolverine nafasuje v rámci možností, tak je dokáže ustát, ovšem nečekejte nějakou nesmrtelnost. To by vyústilo ve ztrátu napětí. Hrdina může bez problému umřít a vy budete muset začínat od posledního checkpointu. Pokud se vám ale ze rvačky podaří vybruslit jen s „lehkými" šrámy, budete svědky regenačního procesu. Velké rány se najednou zacelí, stejně jako průstřely kulkami.

 


Jak už jsme řekli, X-Men Origins: Wolverine bude ze všeho nejvíce bojovkou. A takováhle rubačka potřebuje velmi kvalitní kombo systém. Bez toho se neobejde, protože rychle ztratí přitažlivost. To by naštěstí neměl být tento případ. Autoři pracují na komplexním a jednoduše ovladatelném systému zároveň. Nemusíte se bát, že byste měli k dispozici dva tři údery a konec. Naopak, má jich být celá řada a půjdou opravdu pěkně kombinovat do efektních bojových sekvencí.

 


Pakliže se vám bude dařit, není problém zvládnout bitku v jednom kombu a získat tak na konto spoustu bodíků. Ty se vám budou hodit na vyvolávání speciálních schopností, kterými Wolverine disponuje. Jedná se například o aktivaci jeho divokých instinktů. Ty vám ukáží slabé místo nepřítele, což se hodí zejména u bossů. Těšte se také na schopnost přeměnit se v jakousi živou střelu. Tehdy Wolverine sám sebe vystřelí a vrhne se obrovskou rychlostí letmo na protivníky. Dodejme, že v bitkách oceníte interaktivní prostředí. Půjde například poslat soupeře do zdi, která na něj spadne, nebo ho shodit z útesu.

 


O grafickou stránku se stará třetí generace Unreal enginu a výsledek nevypadá vůbec špatně. Obrázky ukazují povedená prostředí, která spadají jak do ranku lineárních interiérů, tak volnějších, ale přesto jasně navržených exteriérů. Temná atmosféra by měla být zaručena na každém kroku. Rozhodně nečekejte komiksovou rozjařenost. Tohle je zástupce realistického pojetí komiksů a podle všeho je tomu tak dobře. X-Men Origins: Wolverine vypadá nadmíru lákavě a moc se na něj těšíme. Na nic si totiž nehraje a chce hráčům zprostředkovat skvělý zážitek z brutální akce, která by rozhodně neměla padnout do ruky mladistvým či dokonce dětem. Hry se pravděpodobně dočkáme spolu s filmem v květnu tohoto roku.

 

 

bitcoin_skoleni