Yahoo začíná ignorovat žádosti Do Not Track

5. 5. 2014

Sdílet

 Autor: © Yahoo
I když bude mít návštěvník webových služeb Yahoo zapnutou funkci žádající, aby servery nesledovaly jeho aktivity, Yahoo se bude řídit vlastními algoritmy.

Tým Yahoo pro ochranu osobních údajů minulý týden na svém blogu oznámil, že Yahoo začíná ignorovat požadavky „Do Not Track“ návštěvníků. Tuto možnost lze nastavit v internetových prohlížečích a webové servery by potom neměly sledovat chování uživatele.

„V Yahoo se usilovně snažíme poskytovat našim uživatelům prostředí připravené jim přesně na míru,“ napsal tým na blogu. „Spojujeme lidi s tím, co je pro ně nejdůležitější, ve všech zařízeních a po celém světě. Zkrátka jsme přesvědčeni o tom, že nejlepší web je ten na míru.“

Yahoo přitom bylo mezi prvními z velkých webů, které podporu této funkce zaváděly, dalšími jsou například Pinterest nebo Twitter. Protože se jedná o dobrovolnou iniciativu, řada webů ji ignoruje.

Tato změna je jen dalším z kroků v rámci strategie vyhlášené generální ředitelkou Marissou Mayerovou, která razí obraz Yahoo jako „společnosti šité na míru uživateli“. Proto také došlo k přepracování domovské stránky, která nyní obsahuje vlastní informační kanály a cílené reklamy pro každého ze svých uživatelů.

Podle informací o ochraně osobních údajů shromažďuje Yahoo vyhledávání, demografické informace a nastavenou nebo aktuální polohu uživatelů. Díky tomu upravuje nejen zpravodajství, ale i reklamy tak, aby uživatele co nejvíce zaujaly. Tuto funkci je možné vypnout, ale je třeba se nejprve zaregistrovat a přihlásit ze všech používaných zařízení a požádat o deaktivaci vlastních nastavení jednotlivě.

ICTS24

Funkce blokování sledování se přitom v prohlížečích postupně rozšiřuje. Například ve Firefoxu, kde si musí uživatelé DNT aktivně zapnout, si již tuto funkci aktivovalo 11 procent uživatelů. Microsoft dokonce ve svém Internet Eploreru od verze 10 má tuto funkci standardně zapnutou a uživatel si ji musí aktivně vypnout, pokud ji nechce používat.