Yahoo zcela otáčí strategii, vyčlení z firmy vše kromě podílu v Alibaba

10. 12. 2015

Sdílet

 Autor: © Yahoo
Yahoo mění své plány ohledně rozdělení podniku. Místo plánovaného oddělení svého podílu v čínské společnosti Alibaba, který má hodnotu 31 miliard dolarů, naopak převede svůj veškerý majetek a závazky kromě těch v Alibabě na novou firmu.

Z Yahoo tak v podstatě vzniknou dvě autonomní a veřejně obchodovatelné firmy. Tržní kapitalizace společnosti je nyní okolo 35 miliard dolarů. Z toho více než 30 miliard představuje 15procentní podíl v Alibabě a Yahoo Japan. Akcie nové společnosti budou rozděleny mezi současné akcionáře Yahoo.

Plán Yahoo osamostnanit své podnikání na internetu nemusí nutně znamenat, že se společnost chystá tento úsek své činnosti prodat. Pokud však přijde dobrá nabídka, firma ji bude zvažovat. „Budeme zkoumat každou dobrou nabídku,“ tvrdí předseda Yahoo Maynard Webb. „Aktivně však prodej nevyhledáváme.“

Otázkou je také, jestli s Yahoo zůstane její dosavadní generální ředitelka Marissa Mayerová. Té se totiž během jejích tří a půl let v řídící funkci nepodařilo společnost oživit.

„Rozhodně zůstane,“ je přesvědčený Webb. „Nikdy jsem nepotkal někoho, kdo by pracoval tvrději, kdo by byl chytřejší a kdo by se o společnost více staral. Chceme jí pomoci vrátit tuto firmu na to ikonické místo, na které patří. Máme stovky milionů zákazníků využívajících naše produkty každý den a chceme tyto produkty nadále vylepšovat.“

ICTS24

Podle Mayerové bylo rozdělení společnosti krokem vstříc akcionářům: "Kromě našeho úsilí zvýšit hodnotu a snížit nejistotu pro investory bude konečné oddělení našeho podílu v Alibabě důležité pro pokračující transformaci našeho podnikání," uvedla Mayerová.

Mezi nejvýznamnější internetové aktivity Yahoo patří vlastní internetový vyhledávač nebo e-mailový klient. Obě tyto služby se však v posledních letech střetly s klesajícím zájmem uživatelů. I přesto však Yahoo nadále patří k nejnavštěvovanějším webovým stránkám na internetu. V říjnu bylo Yahoo s 210 miliony návštěvníky dokonce třetí nejnavštěvovanější stránkou ve Spojených státech.