I když se tak YouTube v tomto ohledu přiblížilo Twitch, rozdíl je stále v tom, že služba Googlu využívá k přehrávání live videa HTML5, zatímco Twitch je založen na Flashi.
Zprávy o tom, že se YouTube chce vrhnout na trh se streamováním herních videí, se objevují již delší dobu, přidání podpory 1080p videa při 60 FPS (snímky za sekundu) je však zatím posledním důkazem toho, že Google chce Twitch opravdu konkurovat.
Americký gigant na svém oficiálním blogu výslovně uvedl, že 60 FPS je vhodné pro „bezproblémové a plynulé přehrávání herních videí.“ Google na přidání podpory 60 FPS do YouTube spolupracoval se známými společnostmi zaměřujícími se na vývoj streamovacího softwaru jako Elgato a XSplit.
Díky podpoře HTML5 si uživatelé nebudou muset k přehrávání videí stahovat Flash player a budou moci jednoduše přeskakovat mezi scénami. Podle Googlu bude možné se u live videa vrátit k přehrané scéně a následně si vybraný úsek přehrát až v dvojnásobné rychlosti a dostat se tak do bodu, v němž se právě nachází live streamování. YouTube údajně také pracuje na tom, aby byla při live streamování co nejvíce snížena časová prodleva.
Podle Googlu je živé streamování při 60 FPS v současné době omezeno na desktop, avšak podpora dalších platforem přibude již v následujících týdnech.