YouTube rozšiřuje svůj malý experiment v blokování reklam na globální program

Sdílet

 Autor: Depositphotos
YouTube v červenci letošního roku začal malé hrstce uživatelů zobrazovat varování, ve kterém nabádá k deaktivaci blokátorů reklam (adblocků). Nyní společnost toto varování rozšiřuje na globální program ve snaze přimět uživatele přestat tyto blokátory používat.

Pravděpodobně největším postrachem samotného YouTube jsou utility třetích stran, které zamezují zobrazování reklam (tzv. adblocky), čímž logicky ochuzují společnost o zisky z těchto reklam.

Proti tomu se platforma začala bránit a v červenci letošního roku spustila experiment na malé hrstce uživatelů, kde jim zobrazovala vyskakovací upozornění o zablokování přehrávače, pokud adblock nedeaktivují nebo nepřidají YouTube na bílou listinu.

„Přestaňte používat blokátor reklam, nebo zablokujeme my vás“ říká YouTube hrstce diváků v novém experimentu Přečtěte si také:

„Přestaňte používat blokátor reklam, nebo zablokujeme my vás“ říká YouTube hrstce diváků v novém experimentu

Nyní YouTube přitvrzuje a tato vyskakovací upozornění začíná zobrazovat v globálním měřítku všem. Podle magazínu The Verge to potvrdil manažer komunikace YouTube Christopher Lawton.

Podle Lawtona používání blokátorů reklam porušuje podmínky platformy. Reklamy podle něj podporují různorodý ekosystém tvůrců na celém světě a umožňují přístup miliardám uživatelů k jejich oblíbenému obsahu.

Autor článku

Kmenový redaktor webu Cnews, kde se zaměřuje především na recenze hardwaru. Pro PCWorld sleduje novinky ze všech možných IT oblastí.