Začátek prodeje iPadu doprovázelo opět davové šílenství

4. 4. 2010

Sdílet

V sobotu se v USA začal prodávat očekávaný tablet iPad od Applu. Podobně jako v při uvedení iPhonu 3G provázely "launch" fronty před obchody, velký zájem médií a "davové šílenství" umocněné touhou být jedním z prvních majitelů nového přístroje.

Od soboty 3. dubna je k dispozici v USA zatím verze bez podpory 3G sítí, model schopný pracovat se sítěmi třetí generace by pak měl být dostupný o měsíc později. Předobjednávky již byly spuštěny v polovině března. V dalších zemích, jako je Austrálie, Kanada, Velká Británie, Francie, Německo, Itálie, Japonsko, Španělsko a Švýcarsko, by se iPad měl začít nabízet později během dubna. Datum uvedení tohoto přístroje v ČR nebyl zatím upřesněn. Díky problémům s výrobou tabletů bude mít Apple také možná problém uspokojit poptávku.

Tablet je silný zhruba půl palce (kolem 1,27 cm), váží necelých 700 gramů a je vybaven 9,7palcovým dotykovým displejem. Pro ukládání dat je možné zvolit úložnou kapacitu na bázi paměti flash 16, 32 nebo 64 GBa srdcem iPadu je procesor vlastní výroby označovaný jako A4 s jádrem ARM a s frekvencí 1 GHz. Mezi další vlastnosti patří podpora Bluetooth či Wi-Fi 802.11n. USB konektor zde však zájemci nenajdou, což může omezovat možnosti využití iPadu.

Cena za přístroj v nejzákladnější je stanovena 499 dolarů (16 GB bez 3G), naopak verze s úložnou kapacitou 64 GB a podporou 3G sítí bude stát 829 dolarů. Co se týká zájmu o tento přístroj, analytici jsou poměrně nejednotní, někteří očekávají velké prodeje a úspěch na trhu, jiní jsou však opatrní. Řada dalších výrobců pak chystá klony iPadu, kterými chtějí proniknout na tento relativně nový segment trhu. Více viz článek Výrobci z Tchaj-wanu představí na Computexu klony iPadu od Applu.