Ukazuje se, že spotřebitelé často tráví výběrem produktu více času než jeho skutečným používáním. Z tohoto důvodu si 48 % nakupujících přeje při nákupním rozhodování vidět pouze relevantní položky. Potřeba eliminace výběru je jedním z hlavních posunů nákupního chování.
Celkem 47 % uživatelů, kteří využívají smartphone k nákupům, by uvítalo službu, která bude monitorovat a automaticky doplňovat zásoby věcí každodenní spotřeby. Až 63 % z nich si myslí, že v budoucnu bude mít většina lidí nákupního asistenta, od něhož uvítají pomoc s porovnáváním cen nebo usnadnění nákupního rozhodování.
To však platí pouze v případě rutinního nákupu. Až 60 % zákazníků se shoduje na tom, že jim nakupování způsobuje radost a 53 % navíc dokáže strávit hodiny prohlížením produktů, které je zajímají.
Přestože se obrazovky chytrých telefonů v posledních letech výrazně zvětšily, stále jsou jedním z úskalí on-line nákupů a pravděpodobně také důvodem, proč nejaktivnější zákazníci, kteří nakupují prostřednictvím smartphone, mají zájem při nákupu využívat virtuální realitu. Celkem 69 % uživatelů AR a VR si myslí, že tato technologie poskytne chytrým telefonům všechny výhody obchodů.
Hlavní výhodou on-line nákupů je flexibilita a pohodlí, které oceňuje 66 % zákazníků. Celkem 36 % zákazníků se dokonce domnívá, že kamenné obchody by měly nabízet nižší ceny, aby mohly konkurovat on-line nákupům, téměř okamžitým dodávkám, bezproblémovému vrácení produktu a odborné asistenci.
Je pravděpodobné, že podoba a role kamenných obchodů projde změnou. Stále větší důraz bude kladen na zákaznickou zkušenost, osobní kontakt a přístup. Sociální aspekt nakupování totiž nejspíš jen tak nezmizí. Celkem 40 % uživatelů, kteří nakupují prostřednictvím smartphone připouští, že často chodí do nákupních center, aby se potkali s přáteli.