Zaklínač 2: Vrahové králů

28. 2. 2011

Sdílet

První Zaklínač se ve své době těšil obrovských ohlasů ze strany fanoušků RPG, kteří chtěli vidět svůj oblíbený žánr v trošku jiném světle a provedení. Co pro nás kromě nového enginu chystá druhý díl?

Zasvěcení jistě ví, že první i druhá hra byla vyvíjena na základě stejnojmenných románů polského spisovatele Andrzeje Sapkowskeho. Není se tedy čemu divit, když se v chystaném druhém dílu opět ujmeme role drsného Geralta. O tom jsme se nyní dozvěděli mnohem víc díky producentovi Tomeku Gopovi, který hru jako zástupce CD Projekt Red prezentoval v San Francisku.

Nejdůležitějších novinek se prý dočkáme v rámci bojového systému, jenž bude tentokrát naprosto odlišný od svého předchůdce. Namísto neustálého měnění bojových stylů a obtěžujícího zastavování se můžeme těšit na ovládání skrze pravé a levé tlačítko myši – pro rychlý nebo tvrdý útok -, přičemž půjde zpomalit čas, abychom měli možnost využívat kouzel (za pomoci menu a klávesy Q). Dříve šlo čas přímo zastavit, zdá se však, že tvůrci tímto dílem směřují k plynulejší hratelnosti.

Inovací v rámci hry samotné má být i nacházení zbroje a vyrábění zbraní. V Zaklínači 2 se totiž konečně na Geraltově těle ukáže to, co si v inventáři vyberete. To je jistě jeden z nejzákladnějších prvků všech RPG, je ovšem dobře, že s tím tvůrci přišli, jelikož po této integraci hráči skutečně toužili.

Více Zaklínače, méně rváče

Kromě toho se tentokrát setkáme s více „Zaklínačskými“ úkoly, nežli bitek a gamblerství po hospodách. Klíčová část prezentované demoverze byla ohledání těl v kryptě s cílem určit, zda byli nebožtíci skutečně oběťmi succuby. Ohledávání mrtvol probíhalo tak, že hráč určil místa, kam se má Geralt podívat, a hrdina komentoval to, co vidí slovy jako „Rány na rukou svědčí o obraně“ či „Tohle vypadá jako cucfleky na krku“. Hráč nakonec může stanovit závěr, který vybere z dialogového okénka.

Po vzoru Mass Effectu by se Zaklínač 2 měl odehrávat podle vašich rozhodnutí během hry, a to díky novému enginu, jenž umožní dějové lince několik možných konců. I průběh mnoha misí by měl být ovlivněn podle toho, které úkoly jste již splnili – například zmiňované ohledávání těl: na základě předchozích questů by byl Geralt schopen identifikovat střepinu v těle mrtvého muže, ale jelikož šlo o demoverzi, střepinu nechal být a přikláněl se k závěru, že za vraždu může succuba.

Sociální integrace


Zajímavé je rovněž možné provázání hry s vaším Facebookem či Twitterem. Zatím nemáme tušení, jak to celé bude vypadat, ale představujeme si něco ve smyslu „Petr svedl succubu v Zaklínači 2.“ FarmVille hadr.

Dočkáme se také četných mini-her, jako je například páka, box nebo kostky v hospodě. Nikdy nicméně ve městě nevytahujte zbraně, lidé to totiž neradi vidí. Pro některé je důležitý i fakt, že zde už nebudou takzvané „sex cards“. Gop se nechal slyšet, že hra jaksi vyspěla, i přesto se však můžete těšit na nevěstince, které může Geralt navštěvovat. Ještě jedna zajímavost na závěr: obtížnosti budou klasické (lehká, střední, těžká), půjde ovšem odemknout i Insane režim – pokud v něm zemřete, znamená to pro Geralta opravdovou smrt.

Zatím se prý neví, jestli někdy konverze na konzole spatří světlo světa. „Teď se snažíme zdokonalit PC verzi, každopádně bychom se nebránili přechodu na další platformy, pokud by to hráči skutečně chtěli,“ vyjádřil se Gop.

ICTS24

Nám tedy nezbývá nic, než se těšit až do vydání hry. První díl je jistojistě podstatným příspěvkem mezi RPG tituly a dá se říct, že poskytnul tvůrcům prostředky nutné k vytvoření několikrát kvalitnějšího druhého dílu. Máme se tedy jistě na co těšit. Zaklínač 2 vyjde 17. května tohoto roku exkluzivně na PC.

Zdroj: GamePro.com

http://data.gamestar.cz/img/gallery/orig/57/e06971d38e58ef0f7cfe0ec770c1da.jpg