Koncoví uživatelé se s tímto problémem mohou setkat v podobě chybové zprávy ve chvíli, kdy se snaží synchronizovat položky s Exchange Serverem 2010. Chybové hlášení upozorňuje na to, že e-mail nelze získat, nebo že spojení se serverem selhalo.
Pro technická oddělení je větší problémem to, že v rámci tohoto „dobývání serveru“ dokáže jedno zařízení pořádně zatížit procesor serveru, což se samozřejmě nepříznivě projevuje i u ostatních uživatelů poštovního serveru. Microsoft popsal problém takto: „Pokud chce uživatel synchronizovat e-maily na zařízení s iOS 6.1, tak se vyčerpají zdroje serverů Exchange 2010, Mailbox (MBX) a Client Access, nárůst záznamů se stane příliš velkým a využití paměti a CPU se může výrazně zvýšit, což ovlivní výkon serverů.“
Problém se týká těchto zařízení: iPhone 3GS, 4 a 5, čtvrté a páté generace iPodu Touch a iPadu 2 a také čtvrté generace iPadů a iPadů mini. Chyba se nejvíce dotýká těch, kteří své mobilní zařízení používají k práci – například jako hlavní přístupové místo ke svým e-mailům a k informacím v kalendáři.
Microsoft doporučil kalendář na ovlivněných zařízeních vůbec nespouštět. Pokud však uživatel na problém narazí, mohl by podle Microsoftu pomoci restart zařízení. Pokud restart nepomůže, Microsoft nabízí tři další dočasná řešení – prvním je ze zařízení účet Exchange úplně odstranit, počkat půl hodiny a nainstalovat ho znovu. Druhou možností je omezit počet zařízení s iOS, která se mohou naráz připojit k serveru, nebo na serveru zablokovat úplně všechna zařízení s iOS. Druhá možnost podle Microsoftu pomůže zachovat výkon serveru, ale chybovým zprávám nezabrání.
V upozornění, které Microsoft zveřejnil, je také návod, jak poznat, zda je konkrétní server chybou ovlivněn.