GIF patří mezi nejstarší, stále užívané rastrové grafické formáty. Tým Wilhitea jej vytvořil ve společnosti CompuServe už v roce 1987. Od té doby zůstal bez přerušení populárním formátem, dlouho také sloužil jako hlavní bezztrátový způsob uložení vizuálních souborů, obzvláště pro 8bitové obrázky ještě v dřevních dobách internetu (a před mainstreamovým rozšířením internetu).
Dnes gify slouží hlavně pro šíření krátkých animací, obrovskou popularitu našly hlavně u tvůrců různých memů; u tradičnějších obrazových médií, kde je důležitá kvalita, gify z většiny nahradilo kupříkladu PNG.
Pište pro Computerworld
Máte dobré nápady, máte co říct? Chcete se podělit o své znalosti se čtenáři Computerworldu?
Je tu ideální příležitost. V redakci neustále hledáme externí autory, kteří rozšíří náš záběr. Nabízíme možnost publikací zajímavých článků nejen na webu, ale také v našem tištěném magazínu.
Pokud máte zájem, ozvěte se šéfredaktorovi na e-mail: radan.dolejs@iinfo.cz
V CompuServe strávil většinu své kariéry, po roce 2001, kdy utrpěl cévní mozkovou příhodu, se Steve Wilhite držel spíše stranou pozornosti médií.
O gifu se v anglicky mluvícím světě mimochodem dlouhodobě vede spor o to, jak se má zkratka GIF vlastně vyslovovat: Jedna strana je zastáncem varianty „tvrdého g“, tedy gif jako ve slově graphics, druhá „měkkého g“, tedy džif, jako kupříkladu ve slově George. Sám Wilhite se dlouhodobě zastával varianty druhé, preferoval tak výslovnost džif.
Oxfordský slovník angličtiny, považovaný za primární autoritu na anglickou gramatiku (jazyk samotný nemá žádného oficiálního správce), toleruje obě varianty výslovnosti.
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.