Zoom, videokonferenční platforma, k jejíž popularitě přispěla mimo jiné její jednoduchost, má ambice být komplexnější. Její autoři touží po větším rozšíření přidáním e-mailu a dalších coworkingových nástrojů.
Přesně tak – k Microsoft Office/365, Google Workspace a tuctu dalších služeb, které využíváme ke sdílení informací (abychom zapomínali, kde jsme co sdíleli), se chce přidat i Zoom.
Vše v rámci Zoom One, centralizované služby, která už dnes nabízí nástroj pro chat, whiteboard, chatovací místnosti a mnoho dalšího. Jak zástupci Zoomu uvedli, hodlají mimo jiné propojit chaty z meetingů s těmi off-line do jednotného chatovacího rozhraní.
Vedle toho Zoom Spots, který by měl být spuštěn začátkem příštího roku, působí jako nekončící videohovor. Firma ho označuje jako „virtuální coworkingový prostor“.
„Je navržen tak, aby podporoval inkluzivní diskuse a zajistil provázání pracovních procesů do distribuovaných hybridních týmů. Vychází z pospolitého konceptu otevřených kanceláří a podporuje volnou formu konverzací přes video,“ uvedla společnost se zveřejněním prvních návrhů grafického rozhraní.
V rámci rozvíjení celého Zoom ekosystému do platformy přibydou také Zoom Mail a Zoom Calendar, aplikace, které dle všeho budou kopírovat aplikace, které už užíváte (přinejmenším Zoom netvrdí, že budete muset používat výhradně jeho aplikace, byť slibuje například koncové šifrování). Čili veškerá data by byla napříč aplikacemi synchronizována.
Při sledování toho, jak nejrůznější služby a aplikace neustále rozšiřují svou funkcionalitu a nabídku kancelářských nástrojů, se nabízí otázka, zda se nestává čím dál tím obtížnějším sledovat tok konkrétních informací.
Zoom, potažmo jiné vývojáře, to samozřejmě zajímat nemusí. Jako uživatelé se však zákonitě musíme ptát, kolik různých aplikací, které se snaží obsáhnout úplně všechno, ke své práci ještě potřebujeme?
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.