V noci z neděle na pondělí došlo v systémech Googlu k havárii, způsobené softwarovou chybou, který způsobila ztrátu dat v e-mailové službě Gmail. Zmizela také osobní nastavení, filtry či uložené podpisy. Podle posledních odhadů je postiženo asi 40 000 uživatelů, což je značně optimističtější číslo, než původně ohlášených půl milionu. Google navíc pokračuje v obnovách a slibuje, že data nejsou ztracena definitivně. Obnovování totiž probíhá z pásek, na nichž je záloha z doby před havárií a ztracené e-maily by tak měly být přístupné již v nejbližší době.
Problém je spojen se softwarovou aktualizací systému Gmailu, kterou Google prováděl právě v inkriminované době, ale jež nebyla zjevně zcela v pořádku. Softwarová chyba v aktualizaci Gmailu totiž údajně zapříčinila systematické vymazání dat a selhala i automatická obnova. Po objevení problému Google aktualizaci ihned zastavil.
Havárie, která Gmail od Googlu postihla, ukazuje na typickou slabinu dnes tak populárního modelu cloud computingu, kdy je uživatel odkázán na systémy provozovatele služeb a v případě, že by se data obnovit nepodařilo, je odsouzen se s tímto stavem smířit. Obhájci cloud computingu ovšem tvrdí, že stejné havárie mohou nastat i při lokálním uložení dat "u uživatele" a naopak bezpečnost a úroveň zálohování v datových supercentrech, jaké provozuje třeba i Google, je údajně značně vyšší, než v běžných firemních či dokonce domácích podmínkách. Nicméně i několikadenní nedostupnost klíčových dat (např. obchodního charakteru) může být v určitých případech problémem, který může vyjít poměrně draho.