Apple by konkurenci s malým tabletem zavařil

20. 2. 2012

Sdílet

 Autor: © WavebreakmediaMicro - Fotolia.com
Pokud by Apple skutečně začal vyrábět tablet s 8palcovým displejem a nasadil by přitom cenu menší než 300 dolarů, pak by to podle analytiků mohlo mít téměř likvidační dopad na výrobce konkurenčních přístrojů.

S informacemi o plánech Applu na výrobu menšího tabletu iPad přišel ve čtvrtek deník Wall Street Journal, který se ve své zprávě odvolává na nejmenovaný zdroj. Oslovení analytici sice jeho zprávu označili za pouhé spekulace, avšak myšlenku 8palcového iPadu zcela nezatratili. Více se můžete dočíst v článku Apple údajně testuje iPad s 8palcovým displejem.


Do diskuze se nyní zapojili i další odborníci v daném oboru, kteří jí zároveň dali zcela nový rozměr. V to, že Apple skutečně pracuje na tabletu s menším displejem, totiž věří například Rhoda Alexander, senior manager pro výzkum tabletů a monitorů v IHS iSuppli. „Na základě informací od našich zdrojů jsme si docela jisti tím, že Apple vydá iPad s obrazovkou velkou 7,85 palců, takže v podstatě 8 palců,“ řekl Alexander. V IHS iSuppli si dokonce troufli odhadnout i přibližné datum vydání - čtvrté čtvrtletí letošního roku.


Podle Alexandra by cena iPadu Mini, jak menší verzi tabletu sám pojmenoval, mohla být pro spotřebitele nastavena docela příznivě - v rozmezí 299 a 349 dolarů. „Apple nepotřebuje soupeřit s 200 dolarovou hranicí,“ tvrdí Alexander, který tak naráží na pořizovací cenu 7palcového tabletu Kindle Fire od Amazonu.

bitcoin_skoleni


Uvedení menšího tabletu by prý Applu pomohlo vyřešit hned několik problémů. Především by jím mohl oslovit spotřebitelskou skupinu, pro kterou je současný iPad příliš velký. Někteří zákazníci by si pak navíc měli důvod pořídit si tablety od Applu hned dva, větší pro práci doma a menší při pohybu někde venku.


Tou hlavní motivací pro Apple, proč vyrábět iPad Mini, je ale možnost získání ještě většího podílu na trhu s tablety. Společnost by s malým iPadem mohla výrazně ohrozit příjmy konkurenčních výrobců. Současná situace je navíc pro Apple neudržitelná. Příchod nových produktů, včetně již zmíněného Kindle Fire, totiž během posledních tří měsíců způsobil, že podíl Applu klesl z 64 % na současných 57 %. Tento propad byl přitom způsoben právě tím, že Apple ve svém portfoliu stále nemá tablet s menší velikostí displeje. Apple by tedy v podstatě vstoupil na nový trh, což by pro jeho současné obyvatele mohlo mít velmi negativní následky.