Nasazením ohebných displejů mohou výrobci chytrých telefonů do budoucna získat významnou konkurenční výhodu. Potenciál těchto telefonů je dokonce tak velký, že by mohlo dojít i k vytvoření zcela nového trhu.
Telefon se zakřivenou obrazovkou oproti klasické variantě lépe padne do ruky. Hlavní překážkou v rychlém rozšíření těchto zařízení je však nedostatek klíčových aplikací. Kromě toho jsou s výrobou zakřivených smartphonů spojeny neúnosně velké náklady.
Není proto divu, že jak Samsung, tak i LG, zpřístupnili svá zařízení zatím pouze na jihokorejském trhu. Teprve poté, co se telefony osvědčí u tamních spotřebitelů, by se mohli dočkat i uživatelé ve zbytku světa.
Samsung uvedl zakřivenou variantu populárního Galaxy Note již počátkem tohoto měsíce. Připsal si tak světové prvenství za takové zařízení.
Model, kterým se LG pochlubila v pondělí, je vybaven 6palcovým displejem. Do prodeje má jít počátkem příštího měsíce. O jeho distribuci na jihokorejském trhu se postarají hned tři operátoři.
Na rozdíl od Samsungu, který pro svůj telefon použil horizontálně zakřivenou obrazovku, vsadila LG na vertikálně zakřivený displej. Takové řešení podle LG nabídne výrazně lepší požitek ze sledování videa. Stejným způsobem je zakřivená i baterie telefonu. Právě zakřivení baterií, ale i dalších částí telefonu, je přitom pro mnohé výrobce stále velkou překážkou.
Ve srovnání se Samsungem nebo Applem je LG na trhu s chytrými telefony jen malým hráčem. Příliš se mu nedaří ani finančně – ve třetím čtvrtletí letošního roku mobilní divize společnosti vykázala provozní ztrátu 75 miliónů dolarů. Situaci se nyní snaží zlepšit zejména investicemi do marketingu. V tomto směru jí jistě dobře poslouží i vlastní zařízení se zakřiveným displejem.