Informace přinesl deník Wall Street Journal (WSJ) s odvoláním na dobře obeznámené zdroje. Microsoft odmítl tyto zprávy komentovat. Podle zdrojů WSJ nebyly 7palcové tablety ještě v minulém roce součástí strategie Microsoftu, manažeři společnosti si však nyní uvědomili, že potřebují konkurovat velmi oblíbeným menším tabletům typu Google Nexus nebo Apple iPad Mini. Polovina všech tabletů, které se prodaly ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku, měla displej menší než 8 palců. Microsoft se snaží v oblasti tabletů prosadit čím dál více, jelikož tržby desktopů a laptopů neustále klesají. Společnosti Gartner a IDC v tomto týdnu oznámily, že prodej počítačů v prvních třech měsících tohoto roku poklesl o téměř 15 % v porovnání s předchozím rokem.
Ani vydání Windows 8 - operačního systému navrženého pro zařízení s dotykovými displeji i tradiční desktopy - v říjnu minulého roku tržbám osobních počítačů nijak nepomohlo. Podle IDC za to může nedostatečná informovanost veřejnosti o nových funkcích Windows 8. V oblasti tabletů nový operační systém od Microsoftu zatím také příliš neuspěl - stále zde dominuje Android a iOS. Podle analytiků to může být třeba tím, že Microsoft ani jeho partneři na trh neuvedli tablety pod 10 palců, takže propásli boom mini tabletů. Představitelé Microsoftu veřejně přiznali, že zákazníci mají zájem o levnější zařízení s dotykovými displeji, softwarový gigant ani jeho partneři zatím nebyli schopni nabídnout.
Nová strategie softwarového giganta tak zní: představit větší množství tabletů za různé ceny. Microsoft vůbec poprvé vstoupil na trh s tablety v minulém roce a představitelé společnosti již tehdy říkali, že se pracuje na více zařízeních. Steve Ballmer k tomu tehdy uvedl, že Microsoft se nyní stává společností, jež se bude zaměřovat na „zařízení a služby“. Změna strategie je vidět i u Windows. Microsoft již nadále nechce vydávat nové verze svého operačního systému každých pár let, ale bude jej průběžně zdokonalovat v rámci balíčků, jež přinesou nejen souhrn aktualizací, ale také nové funkce. První vlaštovkou v tomto směru mají být Windows Blue, neboli Windows 8.1. Ty budou vydány v létě tohoto roku a operační systém obohatí o zatím blíže nespecifikované funkce.
K oživení tržeb Microsoft navíc chce snížit cenu svých Windows i kancelářského balíku Office tak, aby jej začali pro své tablety využívat i další výrobci. Podle WSJ pak společnost testuje i vlastní smartphone, i když zatím není jasné, zda se někdy toto zařízení dostane na trh.