Samsung vydal tiskovou zprávu, která hlásá zastavení prodejů mobilu a konec výměn originálních Note 7 za opravené telefony - jejich baterie totiž zřejmě nejsou o moc bezpečnější. Řada velkých amerických operátorů již staré modely za nové nevyměňuje a zákazníkům raději vrací peníze. Ke stejnému kroku časem přistoupí zřejmě všichni prodejci v USA.
„Doporučujeme zákazníkům s Note 7 si do jedné z našich poboček přijít, a zařízení vyměnit za jiný chytrý telefon od Samsungu či jiného výrobce,“ dodává mluvčí AT&T Fletcher Cook. Podobně se vyjádřil i T-mobile.
Prohlášení Samsungu také doporučuje vlastníkům modelů Note 7 chtít buď vrácení peněz, nebo výměnu za Galaxy S7 či S7 Edge. Samsung také opět zdůraznil vlastní ochotu spolupracovat s americkou agenturou na ochranu spotřebitelů (CPSC) - vládní organizací, která stažení mobilů z trhu požadovala.
Zatímco vyjádření Samsungu se pojmu „stažení z prodeje“ důsledně vyhýbá, vše nasvědčuje tomu, že právě takový radikální krok právě probíhá.
Když už se začalo zdát, že má Samsung situaci pod kontrolou, přišla další rána. Pět hořících smartphonů během jednoho týdne a všechny již vyměněné, nové Galaxy Note 7. Celkem je jich už sedm, včetně mobilu, který vzplál během letu Southwest aerlines, oznámil v neděli server ArsTechnica.
Pro české zákazníky zatím stále platí původní adresa pro výměnu mobilu. O celé aféře se můžete dočíst další informace zde.
V Česku pak Samsung vydal k celé situaci stručné prohlášení: „V zájmu bezpečnosti našich zákazníků jsme zastavili prodeje a výměnu telefonů Galaxy Note7 a zároveň jsme se rozhodli definitivně ukončit jejich výrobu.”